Hur man ritar en hund...

1. Börja med att rita två cirklar så som det ser ut nedan. Detta ska försöka föreställa en hundvalp.



2. Rita dit en trekant i ett nytt lager. Det ska bli själva örat.

3. Nu ska du försöka rita så att du rita konturerna på hundvalpen. (I ett nytt lager) Jag tyckte det här också var svårt men efter tag när man har försökt ett antal gånger så brukar det gå :P

4. Nu så suddar du ut cirklarna. Efter det så gör du en mun, eller fortsättningen på läppen. Så som jag har gjort ;)


5.  Nu ritar du dit nosen och ögat. Mitt kanske inte blir så bra men ni kan ju göra mer noggrant när ni ritar. :P



6. Nu är det bara lite småsaker kvar. Pupillen i ögat och så har jag tagit bort sträcket på triangeln. (Det översta sträcket) Färgläggningen visar jag i ett annat inlägg ;) Hoppas ni fattade annars kan ni fråga.


KOM IHÅG. KOPIERING ÄR FÖRBRUDET! © Jag menar att man inte får kopiera hela själva bilden och säga att man har gjort den men givetvis så för man ju rita av, det var därför jag gjorde detta, så att man kan lära sig själv :D

Kommentarer
Postat av: Sanna

Va coolt :D ! Hihi grattis i förskott ^.^ Vilken fin hund :D har du ritat? Ska genast börja öva på den :D

2010-08-07 @ 10:15:58
URL: http://handlingar.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ohh va duktig du är :)! Gillar du att måla något annat? :) Jag är ganska förtjust i att måla seriefigurer, och göra "roliga bilder" där det händer mycket på bilderna, men annars är det roligt att måla djur och sånt ^^ brukar du färglägga bilderna? (:

sv; du borde va aktiv :D Det är väldigt kul när det finns så mycket socialt folk ^^ och så tjänar man poäng på det så man får presentkort xD De e int dåligt ^^

2010-08-07 @ 10:46:36
URL: http://handlingar.blogg.se/
Postat av: VONDLÖS

hej hej haha vad fin ; )

2010-08-08 @ 11:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0